رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام و توسعه فرش ایران

ابوالفتح نیکنام و توسعه فرش ایران


ابوالفتح نیکنام:

تعیین نشان اقتصادی، عاملی برای توسعه صنعت فرش

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین نشان اقتصادی برای فرش ایرانی در معرفی این هنر-صنعت به دنیا موثر بوده و در جذب بازارهای هدف نقش بسزایی دارد.

ابولفتح نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه فرش دستبافت یکی از مظاهر تولید ملی است، افزود: در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، توجه به این بخش از تولید ملی ضروری است.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به تازگی حرکت‌هایی در جهت تقویت جایگاه فرش ایران در خارج از مرزها انجام شده، اما کافی نیست.

وی در ادامه به حمایت از فرشبافان اشاره و تأکید کرد: حمایت از قشر فرشباف باید در سرلوحه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد، زیرا تقویت جایگاه فرش ایرانی در خارج از کشور در گروی حمایت از این قشر زحمتکش است.

نیکنام در ادامه بر ضرورت بازسازی بازارهای هدف جهت توسعه صادرات این کالای غیر نفتی اشاره کرد واظهارداشت: تقویت صادرات فرش دستبافت ایرانی به کشورهای اروپایی و آسیای میانه در توسعه جایگاه فرش ایرانی در این بازارهای هدف موثر است، اما تعیین نشان اقتصادی برای آن می‌‌ تواند از خروج غیر قانونی کمک کرده و همین‌طور در عرصه رقابت نیز موثر باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: توجه به تعیین نشان اقتصادی برای فرش دستبافت ایرانی در افزایش سطح سرمایه‌‌گذاری‌ها در این حوزه موثر دانست.

وی گفت: سیستم بانکی کشور باید زمینه‌‌های لازم اعم ازموانع ارزی و سایر مشکلاتی که بر سر راه صادرات فرش قرار دارد را بر طرف کند تا این بخش از صادرات غیر نفتی کشور بتواند جایگاه واقعی خود را در بازارهای هدف بدست آورد.

نیکنام تصریح کرد: بی توجهی به صنعت فرش کشور به دیروز و امروز منتهی نمی‌شود، بلکه این مسئله سابقه طولانی در ادوار مختلف و سال‌های گذشته دارد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن آمادگی دارد تا مشکلات موجود بر سر راه صادرات فرش دستبافت ایرانی را با حضور نمایندگان دولت در کمیسیون مورد بررسی قرار دهد./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد