رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نظر ابوالفتح نیکنام در باره تحولات فرانسه و آقای اولاند

نظر ابوالفتح نیکنام در باره تحولات فرانسه و آقای اولاند

نیکنام:

رئیس جمهور جدید فرانسه سیاست های سارکوزی را دنبال نکند

عضو گروه دوستی- پارلمانی ایران و فرانسه در مجلس، با بیان اینکه تجربه خوبی از حضور سوسیالیست‌ها در سمت ریاست جمهوری فرانسه وجود دارد، گفت: اگر سیاست‌های اولاند برگرفته از تفکرات میتران باشد به طور قطع شاهد بهبود روابط فرانسه و ایران خواهیم بود.

ابوالفتح نیکنام در گفت وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، 

درباره احتمال تغییرات در سیاست داخلی و خارجی فرانسه پس از انتخاب اولاند به عنوان رئیس جمهور این کشور، افزود: حضور اولاند به عنوان نماینده حزب سوسیالیست در ریاست جمهوری فرانسه به طور قطع در رفتارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی این کشور تغییر ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما در مورد تغییر در سیاست خارجی این کشور، از آنجا که سابقه تاریخی فرانسه نشان از تبعیت و تاثیرپذیری مقامات این کشور از آمریکا دارد نمی‌توان اطمینان داشت که انتخاب اولاند به تغییر جدی و منطقی در سیاست خارجی فرانسه به ویژه در ارتباط با ایران بینجامد.

وی حضور سوسیالیت‌ها در سمت ریاست جمهوری فرانسه را تجربه‌ای موفقیت‌آمیز و در جهت بهبود اوضاع داخلی و روابط خارجی این کشور خواند و تاکید کرد: در مقطعی که فرانسوا میتران به عنوان رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه انتخاب شد به مردم این کشور قول داد که سقوط اقتصادی و صنعتی این کشور از درجه ۱ به ۲ را در بین کشورهای اروپایی جبران خواهد کرد که در این زمینه هم موفق به عملی کردن وعده‌های خود شد و فرانسه نه تنها از نظر اقتصادی و صنعتی بلکه از لحاظ سیستم‌های خدماتی شاهد شکوفایی چشم گیری بود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس هشتم، با تاکید بر اینکه میتران نگاهی مستقل در ارتباط با موضوعات جهانی داشت، یادآور شد: این رویکرد باعث می‌شد میتران تابع بی‌قید و شرط سیاست‌های آمریکا نبوده و در ارتباطات خود سیاست مستقل را در پیش گیرد، به طور مثال در زمان ریاست جمهوری وی در فرانسه با وجود مخالفت‌های شدید آمریکا شاهد تلاش میتران برای سفر به ایران بودیم.

وی تصریح کرد: اگر تفکر اولاند نیز از تفکرات فرانسوا میتران نشات گرفته باشد به طور قطع نه تنها در حوزه سیاست داخلی بلکه در سیاست خارجی به ویژه در روابط با جمهوری اسلامی ایران شاهد تغییر رویه در بعد مثبت خواهیم بود.

عضو گروه دوستی- پارلمانی ایران و فرانسه در مجلس شورای اسلامی، با جهت‌دار خواندن سیاست‌های سارکوزی و تاثیرپذیری بی‌قید و شری وی از آمریکا، گفت: بهترین تصمیم برای اولاند سوسیالیست در پیش گرفتن سیاست میتران خواهد بود، به طور قطع شخصیت اولاند به اندازه سارکوزی که به نوعی فرزند مکتب آمریکا بود منفعل و تحت تاثیر آمریکا نخواهد بود، بر این اساس چنانچه حزب سوسیالیست فرانسه سیاست مستقلی در ارتباطات خود در پیش بگیرد احتمال می‌رود تغییر چشم‌گیری در روابط این کشور با خاورمیانه و به ویژه ایران شاهد باشیم.  

فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب ۵۱.۸ درصد آرا در برابر ۴۹.۲ درصد آرا نیکلا سارکوزی را شکست داد و به کاخ الیزه راه یافت./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد