رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس دامپزشکی رامسر: وضعیت کشتارگاه رامسر نامناسب است

خبرگزاری فارس: وضعیت کشتارگاه رامسر نامناسب است
رئیس دامپزشکی رامسر:
وضعیت کشتارگاه رامسر نامناسب است
رئیس دامپزشکی رامسر:
وضعیت کشتارگاه رامسر نامناسب است

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی رامسر گفت: کشتارگاه رامسر با وجود رایزنی‌های بسیار با مدیران ارشد در دوره‌های مختلف همچنان از وضعیت نامناسبی برخوردار است.


محمدجواد رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رامسر بیان داشت: در این بخش باید در دو مرحله کوتاه مدت و درازمدت کار شود، به‌گونه‌ای که در کوتاه مدت، کشتارگاه به نحوی قابل تحمل و مناسب بازسازی شده و در دراز مدت نیز باید به فکر ساخت یک کشتارگاه جدید و صنعتی بود.

رفیعی اضافه کرد: کشتارگاه فعلی سنتی بوده و علاوه بر اینکه درخور شهرستان رامسر که آوازه جهانی دارد، نبوده، بلکه میزان کشتار در آن به علت سنتی بودن، در ایام پیک مسافر جوابگوی شهرستان نیست.

این مسئول ادامه داد: با وجود وضعیت نامناسب کشتارگاه رامسر، به‌دلیل زحمات بی‌شائبه پرسنل شبکه دامپزشکی در امر نظارت، هیچ شکایتی مبنی بر ناسالم بودن گوشت و مواد خامی دامی در رامسر نداشتیم.

وی اذعان داشت: در سال جاری با 9 مورد تخلف عرضه غیربهداشتی برخورد کرده و به مراکز تعزیراتی ارجاع دادیم.

رفیعی تزریق واکسن‌های دامی نظیر تب برفکی و مالت و... را به صورت رایگان، مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان مانند سل، بروسلوز، نظارت بر کشتارگاه و مراکز عرضه مواد خام دامی، ارائه خدمات به دامداران، توزیع سم مبارزه با انگل‌های خارجی دام مانند بیماری cchf را از جمله اقداماتی دانست که توسط شبکه دامپزشکی انجام می‌شود.

این مسئول همچنین صدور پروانه دامی و پروانه بهداشتی، کنترل بر داروخانه‌ها و کلینیک‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های نوظهور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را از اهم برنامه‌های دیگر شبکه دامپزشکی رامسر اعلام کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی رامسر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای حمایت از دامدار، اگر در حین کشتار دامی در اثر تست، بیماری در آن مشاهده و تایید شود، شبکه دامپزشکی با توجه به سن، وزن و... به دامدار غرامت می‌دهد.

رفیعی از نبود خودروی مجهز به سردخانه برای حمل گوشت در شهرستان رامسر گلایه کرد و گفت: در حال حاضر ماشین حمل گوشت که مالکیت آن با شهرداری است جوابگوی حمل گوشت مصرفی شهرستان رامسر نیست.

وی از صدور و تمدید پروانه بهداشتی برای 30 واحد دامی در سال 90، سخن گفت و تصریح کرد: در این راستا برای دو واحد مرغداری نیز پروانه بهداشتی صادر شده است.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته 676 مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی به‌عمل آمد و 80 تن گوشت قرمز گاوی و 30 تن گوشت گوسفندی در کشتارگاه رامسر ذبح شده و با نظارت و تایید شبکه دامپزشکی رامسر به بازار عرضه شد.

رئیس شبکه دامپزشکی رامسر در پایان با تاکید بر ساخت کشتارگاه صنعتی در غرب مازندران از مسئولان خواست تا در این مورد که مستقیماً با سلامت شهروندان و گردشگران ارتباط دارد با حمایت ویژه‌ای نگاه کنند.

انتهای پیام/ن۲۰


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد