رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نبود شهرک صنعتی مهم‌ترین دلیل بیکاری رامسر

خبرگزاری فارس: نبود شهرک صنعتی مهم‌ترین دلیل بیکاری رامسر
نبود شهرک صنعتی مهم‌ترین دلیل بیکاری رامسر
رئیس اداره کار رامسر مطرح کرد
نبود شهرک صنعتی مهم‌ترین دلیل بیکاری رامسر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رامسر مهم‌ترین دلیل بیکاری در این شهرستان را نداشتن شهرک‌های صنعتی و دامپروری عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، عبدالرحمان حلاجیان صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: در دولت دهم در راستای خدمت‌رسانی بهینه و بهتر، سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی باهم ادغام شدند و البته احتمال آن می‌رود که سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌ها نیز ادغام شود.

این مسئول در ادامه گفت: تشکیلات جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بخش‌های تعاون، روابط کار، بخش بازرسی کار و بیمه بیکاری تقسیم می‌شود که هر یک به وظایف محموله خویش عمل می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامسر اذعان داشت: در سال 1390 در بخش بررسی به دعاوی کارگران و کارفرمایان که جزء وظایف واحد روابط کار است، 188 صورت‌جلسه هیئت اختلاف و 401 صورت‌جلسه هیئت تشخیص به سرانجام رسیده و 484 دادنامه صادر شده است.

حلاجیان درباره مشاغل خانگی ابراز داشت: مشاغل خانگی و دادن تسهیلات به این بخش، سرفصلی بود که در سال گذشته باز شد و هدف آن حمایت از مشاغل خانگی است.

وی تصریح کرد: در این بخش سقف وامی که به متقاضی پرداخت شده، 5 میلیون تومان بوده و در این راستا 821 نفر از سوی هشت اداره برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند و مبلغ 21 میلیارد ریال به آنان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رامسر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما انتظار داریم با جذب تسهیلات مشاغل خانگی این بخش فعال شده و اشتغالزایی واقعی صورت گیرد و البته اداراتی که این تسهیلات را پرداخت کردند، باید نظارت و بازرسی مکرر از واحدها داشته باشند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در سال 90 واحد کاریابی به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: در همین راستا موسسه غیردولتی کاریابی رامسر در آبان ماه 90 در این شهرستان تاسیس شد و در کمتر پنج ماه توانست از 460 نفر آقا و خانم متقاضی کار ثبت‌نام شد و برای 71 نفر کار پیدا کند و انتظار می‌رود تا در سال جدید افراد بیشتری ثبت‌نام کرده و جذب بازار کار شوند.

حلاجیان عنوان کرد: در واحد بازرسی کار نیز در سال گذشته ‌3 هزار و 323 کارگر مشمول قانون کار شدند که در 838 کارگاه شناسایی شده مشغول به‌کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 923 فقره بازرسی ادواری به صورت نامحسوس توسط واحد بازرسی کار، 77 مورد بازرسی موردی، 21 مورد بازرسی حادثه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های مختلفی مانند حفاظت فنی و ایمنی کارگاه‌ها، حقوق و مزایای بیمه بیکاران، مشاغل سخت و زیان‌آور، حوادث و حین کار انجام گرفت.

این مسئول عملکرد واحد امور اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بسیار وسیع دانست و عنوان کرد: امور مربوط به شهدای کارگر، کارگران ایثارگر، جانباز و آزاده و ورزشکار، انتخاب واحد نمونه، کارگر نمونه و سرپرست خانوار زن نمونه و در این واحد پیگیری می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامسر درباره عملکرد بخش تعاون نیز گفت: در سال گذشته، 25 شرکت تعاونی با 2 هزار و 832 عضو تشکیل شد که از این تعداد هشت شرکت در زمینه کشاورزی، چهار شرکت صنعتی، 10 شرکت خدماتی و سه شرکت توسعه و عمران بودند.

حلاجیان ادامه داد: در سال 90 از محل کمک‌های فنی و اعتبار بانک توسعه و تعاون، مبلغ 570 میلیون تومان به تعاون‌گران پرداخت شد و به طور مرتب از تعاونی‌های در دست اجرا بازدید به عمل آمد و همچنین حضور فعال در مجامع عمومی و نظارت بر عملکرد مالی شرکت تعاونی‌ها توسط پرسنل این اداره انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 11 دوره کلاس آموزشی برای آشنایی تعاون‌گران با قوانین و مقررات تعاون برگزار شد، اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات شهرستان رامسر، نرخ بالای بیماری در آن است که از مهم‌ترین دلایل این امر می‌توان به عدم وجود شهرک صنعتی و دامپروری دانست.

این مسئول با اشاره به فصلی بودن فعالیت‌ها در شهرستان رامسر بیان داشت: به دلیل گردشگری بودن این شهرستان، در شش ماهه نخست سال فعالیت اقتصادی رونق بیشتری دارد، اما در شش ماهه دوم با رکود اقتصادی و در نتیجه بیکاری در ابعاد وسیع مواجه هستیم.

وی فاصله کم بین کوه، دریا، امتدادی بودن شهر رامسر و کمبود زمین در آن را از دیگر عوامل بالا بودن نرخ بیکاری در رامسر دانست و گفت: نبود زمین باعث می‌شود تا کارگاه‌هایی که ایجاد می‌شوند در ابعاد کوچک بوده و به همین ترتیب میزان اشتغال‌زایی نیز در این کارگاه‌ها کم می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامسر اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که حق هیچ کارگری ضایع نشده و آنان نزد زن و فرزندانشان شرمنده و سرافکنده نباشند.

حلاجیان در پایان از تمامی بنگاه‌های اقتصادی، کارگاه‌ها و شرکت‌های تعاونی که فعالانه در عرصه اقتصاد، شرکت فعال داشته و با وجود موانع و مشکلات در ایجاد اشتغال و تولید نقش به‌سزایی دارند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن۱۰


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد