رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خلأ نداشتن نماینده مردم رامسر در مجلس چگونه پر می شود؟

خبرگزاری فارس: خلأ نداشتن نماینده در مجلس پر می‏شود

خلأ نداشتن نماینده مردم رامسر در مجلس چگونه پر می شود؟

امام جمعه دماوند:
خلأ نداشتن نماینده در مجلس پر می‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه دقت شورای نگهبان بر نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس ستودنی است، خواستار پر شدن خلأ جایگاه نمایندگی این شهرستان در مجلس شد.


حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: می‏توان خلأ فقدان نماینده شهرستان دماوند را در مجلس از طریق دیگر جایگاه‏های ارزشی این خطه پر کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 2 از قانون انتخابات اصلاحیه 25/8/79 "چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه متوقف یا باطل شود و یا اعتبارنامه منتخبان مورد تایید مجلس واقع نشود، وزارت کشور مکلف است تا با هماهنگی شورای نگهبان حداکثر ظرف هفت ماه، انتخاب مجدد را هم‏زمان در حوزه‏های انتخابیه مذکور برگزار کند".

علاءالدینی اضافه کرد: در مدت زمان هفت ماه تا انتخابات آتی مندرج در این قانون باید نظارت‏های مردمی و مطالبات آنها در سایه مشورت با نخبگان و تشکیل نشست‏هایی با حضور نمایندگان مردم به طور جدی دیده شود.

امام جمعه دماوند حفظ وحدت را الزام امروز امت اسلامی خواند و افزود: موضوع حائز اهمیت و دارای الزام برای شرایط امروز ایران اسلامی، حفظ وحدت با وجود برخی اختلاف سلایق در مقابل دشمنان است.

وی ادامه داد: تاریخ شاهد است و خواهد بود که نقاط ضعف امت اسلامی در اختلافات و نقاط قوت آنها در همبستگی و اتحاد نهفته است.

علاءالدینی اضافه کرد: مطالبه به حق و اساسی امروز امت اسلامی ایران از مسئولان سران سه قوه حفظ وحدت در بیان و عمل در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب است.

امام جمعه دماوند افزود: در شرایط کنونی دشمنان اسلام و انقلاب در میدان تقابل، شمشیر خود را از رو بسته و نکته ضروری در برخورد با این رفتار استکبار جهانی حفظ اتحاد و همبستگی است.

وی با تکیه بر بیانات امام راحل، شورای نگهبان را چشم بیدار نظام اسلامی خواند و افزود: امام راحل عظیم‏الشأن (ره) همواره شورای نگهبان را چشم بیدار نظام اسلامی دانسته و خطاب به اعضای آن می‏فرمودند که "شورای نگهبان بدون ملاحظه هیچ‏کس فقط خدا را در نظر بگیرد".

علاءالدینی ضمن تجلیل از دقت نظر شورای نگهبان درباره نتایج انتخابات اخیر خاطر نشان کرد: اگر در دماوند و رامسر همه صندوق‏ها ابطال می‏شود، در حوزه سمیرم آرای نفر اول ابطال و در زابل آرای نفر دوم باطل شده است و این امر از دقت عمیق شورای نگهبان خبر می‏دهد.

امام جمعه دماوند، فلسفه انتخابات را وحدت و قانون‏مداری خواند و افزود: انتخاباتی که محور اصلی آن وحدت است، نباید به شکاف در جامعه منتهی شود؛ قانون‏مداری در انتخابات قوه مقننه اصل نخست به شمار می‏آید و باید این مهم همواره مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/غ1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد