رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رانش زمین به شدت برخی از روستاهای رامسر را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رانش زمین به شدت برخی از روستاهای رامسر را تهدید می‌کند

رئیس راه و ترابری رامسر:
رانش زمین به شدت برخی از روستاهای رامسر را تهدید می‌کند

نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس راه و ترابری رامسر:
رانش زمین به شدت برخی از روستاهای رامسر را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس راه و ترابری رامسر از قطع محور در محدوده روستای لرسانور این شهرستان بر اثر رانش اخیر خبر داد و گفت: بخشی از این مناطق، استعداد لغزش و رانش دارند.


هادی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر از افزایش حدود 20 برابری ابلاغ اعتبار در قالب 38 پروژه در محورهای اصلی، فرعی و روستایی در سال 90 نسبت به سال 89 در شهرستان رامسر خبر داد.

وی درباره رانش اخیر در برخی محورهای ارتباطی این شهرستان گفت: در ماه‌های اخیر، 20 محور روستایی در شهرستان رامسر دچار رانش شد که از این 20 محور برای پنج محور، ابلاغ اعتبار از سوی ستاد حوادث استان صادر شده و پیمانکار نیز جذب شده و مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: رانش بسیار وسیعی در دو محور روستایی به‌ویژه در کیلومتر 14 جاده جواهرده اتفاق افتاد که جاده پایین دست منابع طبیعی و جاده زباله در اثر این رانش مسدود شد.

رمضانی اضافه کرد: در محور جواهرده با توجه به اینکه بیش از 3 هزار نفر جمعیت بومی و حجم وسیعی از گردشگر در شش ماه از سال زندگی می‌کنند، نیاز ویژه به مطالعات لغزش برای طراحی و اجرای تثبیت رانش و رفع آن و جلوگیری از انسداد احتمالی محور احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: یک نقطه رانشی نیز در کیلومتر 20 محور جنت رودبار اتفاق افتاد که بخشی از خاکبرداری و تامین عرض این محور انجام شده است اما نیاز به تامین اعتبار بیشتری است تا عملیات تامین عرض و رفع خطر رانش تکمیل شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی ما درباره رانش محور جاده جواهرده است و همچنین در محور مارکوه بن نیز با وجود اینکه مجموعه ستاد مدیریت بحران استان مازندران و گروه زمین لغزش استانداری از آن بازدید به‌عمل آوردند ولی تاکنون ابلاغ اعتباری برای این محور صادر نشده است، نگرانی قطع محور یاد شده در محدوده روستای لرسانور به‌شدت احساس می‌شود.

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان رامسر، بارش باران و برف بیش از حد را یکی از علت‌های رانش‌های اخیر دانست و افزود: بخشی از این مناطق، استعداد لغزش و رانش دارند و در این زمینه باید تمهیدات و مطالعات کامل برای محور جواهرده و مارکوه‌بن انجام شود.

انتهای پیام/ش20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد