رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام:مهمترین طرح اشتغالزایی عملی نشد

ابوالفتح نیکنام: 

مهمترین طرح اشتغالزایی عملی نشد

ابوالفتح نیکنام:مهمترین طرح اشتغالزایی عملی نشد

شعاری به‌نام بنگاه‌‌های زودبازده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه بر اساس طرح اولیه بنگاه‌های زودبازده قرار شد تا سه میلیون و سیصدهزار فرصت شغلی برای بیکاران ایجاد شود،گفت:مطرح کردن بنگاه‌ های زودبازده از سوی دولت فقط شعاری بوده و نتوانست مهم‌ ترین هدف آن که ایجاد اشتغال بوده را محقق کند.                 

ابوافتح نیکنام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود:بر این اساس قرار بود طرح بنگاه‌های کوچک و زودبازده،بیکاری را در کوتاه مدت کاهش دهد،اما نه تنها به کاهش بیکاری منجر نشد،بلکه مشکلات دیگری در زمینه نقدینگی برای بیکاران ایجاد کرد.

نماینده مردم تنکاین و رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت همواره از این طرح به عنوان مهمترین طرح اشتغالزایی یاد می کند،ادامه داد:بارزترین اهداف حمایت از بنگاه‌های زودبازده،افزایش فرصت‌های شغلی و نیز سرعت در تولید داخلی بود،اما هیچکدام از این اهداف در طرح بنگاه‌های کوچک و زودبازده عملی نشده است.

وی تأکید کرد:بر اساس آخرین تصمیمات،مقرر شده تا یک تیم کارشناسی از کارشناسان بانک مرکزی مسیر دریافت وجوه و اعتبارات از بانک‌ها با عنوان تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده را بررسی کنند که این کار نیز نادیده گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم ادامه داد:توجه نکردن به اهداف اولیه طرح بنگاه‌های کوچک و زودبازده و همین طور نبود کار کارشناسی و بررسی صلاحیت وام گیرندگان موجب شده تا فقط بدهکاری بانک‌ها به تسهیلات گیرندگان افزایش یابد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح موضوع بنگاه‌های کوچک و زودبازده از سوی دولت فقط شعاری بوده،تصریح کرد:بنگاه‌های زود بازده نه تنها به زود بازدهی نرسید،بلکه موجب شد تا بخشی از اعتبارات و تسهیلاتی که می توانست در موارد بهتر هزینه شود،به هدر برود.

نیکنام در پایان،رسیدگی به مشکلات و موانع موجود بر سر راه تحقق اهداف طرح بنگاه‌های کوچک و زود بازده را یکی از موارد دستور کار کمیسیون متبوعش در جلسات آتی عنوان کرد.

پایان پیام//

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد