رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ساماندهی نهایی باغ سی هکتاری رامسر

ساماندهی نهایی باغ سی هکتاری رامسر

طاهایی اعلام کرد:
13 میلیاد ریال برای احداث موزه منطقه ای مازندران اختصاص یافت
ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران از اختصاص 13 میلیارد ریال اعتبار برای احداث موزه منطقه ای استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر طاهایی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی روند احداث موزه منطقه ای مازندران افزود: این استان، امتیازات و جاذبه های ویژه ای در جذب و جلب گردشگر در سطح ملی و جهانی دارد که باید از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری به نفع رونق اقتصادی منطقه و کشور بهره گیری کرد.

وی، بر لزوم اجرای طرح های فرهنگی در جهت حفظ و ترویج بن مایه های فرهنگ بومی تاکید کرد و گفت: از غرب تا شرق استان منابع و مواریث فرهنگی و تاریخی فراوانی وجود دارد که هر کدام می تواند به عنوان یک سایت فرهنگی مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معماری مازندران دارای ویژگی ها و عناصر ناب فرهنگی و انسانی است، افزود: در ساخت و مرمت بناهای فرهنگی و تاریخی، عناصر اصیل معماری سنتی استان به منظور حفظ و ترویج هویت مازندرانی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در سفر سوم دولت به مازندران، اعتبارات خوبی به بخش فرهنگی اختصاص یافته است، اظهار داشت: مدیران ذیربط با ارائه برنامه های راهبردی و اصولی زمینه اجرای مطلوب مصوبات فرهنگی را فراهم آورند.

طاهایی با اشاره به اینکه مازندران مهد انسانهای برجسته در حوزه علم و فرهنگ است، بیان داشت: در این خصوص باید طرح های موثری در جهت معرفی اندیشه وران و عالمان حوزه دین، فرهنگ و شخصیت های تاریخی مازندران اجرا شود.

وی، شهید شیخ فضل الله نوری را یکی از علمای بزرگ دینی و مبارز انقلابی دانست و عنوان کرد: برپایی یادمان میراث اسلام خواهی جنبش مشروطیت به یاد شیخ شهید شیخ فضل الله نوری در بلده نور ضروری بوده که باید بررسی و مطالعه شود.

طاهایی، از بنای مسجد فرح آباد ساری به عنوان یکی از آثار شاخص فرهنگی و مذهبی استان در دوره صفوی یاد کرد و گفت: به زودی با مرمت کامل این بنا در کنار ایجاد مکانی مناسب برای برپایی فریضه نماز، شاهد ساخت موزه مفاخر دینی خواهیم بود.

استاندار مازندران از اختصاص 13 میلیارد ریال برای اجرایی شدن موزه منطقه ای مازندران به محوریت ساری خبر داد و گفت: از هم اکنون پس از کلنگ زنی این پروژه، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

طاهایی افزود: اجرای عملیات آزاد سازی حریم مسجد فرح آباد ساری با تامین اعتبار 10 میلیارد ریالی از بودجه سال 90 اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران و اختصاص 10 میلیارد ریال از اعتبارات استان مربوط به سال جاری محقق می شود.

وی اظهار داشت: جهت تسریع در عملیات احداث موزه روستایی استان قرار شد با موافقت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور سوابق موزه روستایی گیلان اخذ و راهکارهای اجرایی آن نیز بررسی شود.

استاندار مازندران یادآور شد: به زودی با تامین اعتبار لازم باغ 30 هکتاری رامسر توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران مرمت و جهت نگهداری و بهره برداری به شهرداری رامسر واگذار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد