رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

قشم، کیش و رامسر

 

قشم، کیش و رامسر

 کانون تورهای تفریحی دریایی معرفی شدند

 

منطقه آزاد قشم، کیش و رامسر به عنوان کانون در سطح کشور برای تورهای تفریحی دریایی معرفی شدند.


به گزارش ایرنا از معاونت گردشگری، مدیرکل برنامه‌ریزی، توسعه گردشگری داخلی گفت:باتوجه به اهمیت توریسم دریایی وکشتی‌های تفریحی، مطالعات اولیه در این خصوص صورت پذیرفت و به زودی کشتی‌های تفریحی کیش، قشم و رامسر به صورت پایلوت (کانون) در کشور تامین می‌شود.

"جمشید حمزه زاده"به صدور ویزای دو هفتگی برای گردشگران خارجی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط اشاره کرد و گفت:بسترسازی در احداث هتل و مراکز گردشگری در قشم به جهت توسعه گردشگری انجام شده و از کیلومتر یک تا ‪۱۰‬ ساحل قشم که بهترین مکان در این منطقه است، به گردشگران اختصاص می‌یابد.

او افزود: کشتیرانی والفجر هشت با همکاری انجمن خدمات مسافرتی و منطقه آزاد کیش، خط دریایی برای گردشگران و تورهای مسافرتی از بندرعباس به مقصد دبی از طریق قشم به زودی آغاز به کار کرده و آژانس‌های هوایی بخشی از این پروژه را تامین می‌کنند.

حمزه زاده همچنین از انجام سفرهای دریایی از قشم به چهار تا پنج نقطه خلیج فارس در صورت استقبال گردشگران خبر داد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه‌گردشگری داخلی در خصوص گسترش توریسم دریایی تصریح کرد: شرکت‌ها و دستگاه‌های فعال در این حوزه می‌توانند از تسهیلات بانکی با سود پایین استفاده کنند.

"محمدشریف ملک زاده" معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: تصمیمات بدون برنامه‌ریزی هیچ نتیجه‌ای نداشته و نمودار اولیه ما را نیز دچار چالش می‌کند.

او افزود: چنانچه این معضل برطرف نشود و وضعیت موجود را مرتفع نکنیم، در مدیریت منابع و استانداردها در بخش آژانس‌ها و مراکز اقامتی با مشکل رو به رو می‌شویم.

ملک زاده ضمن تمجید از پایلوت دریایی در قشم افزود: باید پیش از اجرای این طرح از وضعیت شرکت‌های مایل به سرمایه‌گذاری مطلع شد و ضمن تهیه نیازهای تور تفریحی، وضعیت را مساعد کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد:
چنانچه ادارات دولتی یارانه‌ای را در مرحله نخست واگذاری ایجاد نکنند، بخش خصوصی توانایی اجرای طرح را نداشته و این امر امکانپذیر نیست.

او به بهبود وضعیت ورود گردشگر به کشور اشاره کرد و گفت: به زودی نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری در کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت دائمی و فصلی به منظور اطلاع رسانی و تبلیغات در این خصوص برگزار می‌شود.

ملک زاده خاطر نشان کرد: شبکه تورهای ارزان قیمت در جنوب کشور تشکیل شده و پایلوت قم درخصوص حمل و نقل دریایی آغاز به کار کرده و باید تور اپراتورها، پدیده‌های تک زمانی موجود در قشم را در این طرح معرفی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد