رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تضادها و تنقض ها

 

چرا هستی ناراحت؟

راهب کند حمایت!

ابوذر باقر سلیمی

 1   راهب نماینده مردم تنکابن و رامسر در چهارشنبه 23 آبان 86  در نطق پیش از دستوری ـ که پنجمین نطق او در دوره چهار ساله مجلس هفتم بود(نشریه محلی چشمه،گزارش آگهی عملکرد راهب در مجلس) ـ  به تعریف و تمجید از دولت نهم پرداخت. او از  دولت به خاطر سهمیه بندی بنزین تشکر نمود این در حالی بود که حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر ضررهای بسیاری از این طرح در ایام تابستان دید که اگر آن 100 لیتر انتهای تابستان نمی رسید معلوم نبود امروز وضعیت اقتصاد این دو شهرستان در کجای منحنی بود؟ در ادامه او از سفرهای استانی رییس جمهور تشکر نمود و.... .

       اما هدف و انگیزه او از این نطق سراسر تعریف و تمجید چه می تواند باشد؟ شواهد در رامسر و تنکابن نشان دهنده این امر است که راهب در این دوره با اقبال مردمی مواجه نخواهد شد ونتیجه انتخابات هرچه باشد امانام او به عنوان پیروز از صندوقها بیرون نخواهدآمدو او به عنوان نماینده این حوزه در مجلس هشتم حضور نخواهد داشت. لذا دست به کار شده و برای دوران بعد از نمایندگی در حال زمینه سازی و برنامه ریزی است؛ بالطبع بعد از انتخابات تغییر و تحولاتی در سطح کشور رخ می دهد، نمایندگانی، مدیر می شوند و مدیرانی ،نماینده می شوند لذا راهب برای صندلی مدیریت زمینه ها راآماده می سازد و با استفاده از تریبون مجلس به دولتیان این پیام را به گوش آنها رساند که او در جبهه آنهاست تا از لطف بی کران دولتیان در دوران بعد از نمایندگی بی نصیب نماند وآنها پست مدیریتی برای او در نظر بگیرند. 

 

 


 

2  اخیراً شورای محترم شهر رامسربرای چندمین بار ـ برای اولین بار در سطح شهر بعد از چند بار اطلاعیه دادن در سایت اخبار رامسرـ از متخصصین رامسری در زمینه های مختلف از قبیل شهر سازی، فضای سبز و... دعوت کرده است تا نظرات و پیشتهادات خود را به آن شورا انتقال دهند.

  

 این که نفس این عمل ، عمل بسیار خوبی است و باید از آن استقبال نمود اما شیوه آن مورد بحث با آن شورا است:

    1 - خود اعضای محترم بیشتر واقفند که با این گونه اطلاعیه که یکی در میدان بازار و دیگری در میدان بسیج(رمک) نصب شده، راه به جایی نخواهند برد و افراد متخصص با دعوت این چنینی پا پیش نخواهند گذاشت زیرا این دعوت  به قول رامسریها «خشک صلاح»است.اگر آبادانی شهر مد نظر است که نمی توان با این روش نظرات افراد مختلف را در زمینه های گوناگون جمع آوری نمود مگر این که این«خشک صلاح» نیات دیگری از قبیل ساکت نمودن افراد منتقد در قبال عملکرد شورا داشته باشد و اگر زمانی این دسته منتقدین از ایشان خرده گرفتند که چرا چنین است و چنان، آقایان دستشان برای جواب باز باشد که آقای محترم ماشما را دعوت کردیم ، شما نیامدید!!!!

  حال اگر بپذیریم که نیت اعضای محترم نیت بالایی نبوده و آقایان نیتشان خالص است، می خواهم  از اعضای محترم بخواهم برای دقایقی خودشان را جای متخصصین شهر بگذارند و در این فضا از ایشان بپرسم که آیا خودشان با دعوت این چنینی نظرات خود را با شورا در میان می گذاشتند؟

        2- نمی دانم این اطلاعیه را دیده اید یا نه اما در انتهای این تراکت مسئله ای وجود دارد که نباید از ان غافل شد و آن این جمله«محل ثبت نام» است که باید مورد بحث قرار گیرد.

   عموماً در مملکت ما مردم به جاهایی میروند و نام خودشان راثبت می کنند که آن دستگاه و یا آن نهاد نیازی از نیازهای روزمره شان را بر طرف سازد مثل مدرسه که نیاز مردم را برای آموختن و سواد دار شدن بر طرف می کند و... . پس مردم «نیازمند» هستند و آن دستگاه برطرف کننده«نیاز» مردم. باز برگردیم به بحثمان، در این مورد شورا نیازمند است یا افراد متخصص؟ به طور حتم جواب شورا خواهد بود و وقتی این گونه باشد باید از ادبیات دیگر ی استفاده می شد نظیر مکان «تشریف فرمایی» .(این بند را فقط به خاطر آقای گوهر رستمی رییس سابق آموزش و پرورش نوشتم).

 

 


 

  3-آقای مهندس راهب در گزارش عملکردی که یکی از نشریات محلی چاپ نمود، تمام اتفاقات خوبی که در تنکابن و رامسر افتاده را به خود نسبت و حتی دیگر ان را در این قضیه به حساب نیاورده و اگر هم آورده خیلی کم. یاد حکایت ، ابی سعید ابی الخیر افتادم که روزی شاگردش به حضورش می آید و به او می گوید که فلانی در مجلس خود ادعا می کند که همه منم و شیخ در نزد من مثل یک  کاه است. شیخ به شاگردش می گوید برو به فلانی بگو که آن کاه هم تویی و ما هیج نیستیم.(نقل به مضمون).

جملات همشه با کلمات «تلاش پی گیر، مجدانه» شروع می شود که این جملات  در سراسر این گزارش پر است  و فکر می کنم  این ادبیات ، ادبیات آقای سبحان قلی راهب است که به شدت تهوع آور است و انگار خواننده را خدای ناکرده.... فرض کرده است.(خدا همه ما را به راه راست هدایت نماید) 

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 20:04

کو تاییدتون.........................................در وقت گل نی

[ بدون نام ] چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 20:02

من دو هفته پیش نظر دادم پس کو نظرم؟،چون به نفعتون نبود درج نکردین ،آره
هههههههههههههههههههههههههههه

سلام دوست عزیز
ما اسم و مشخصات شما را نداریم تا ببینیم پیام شما چه بوده و آیا درج کرده ایم یا نه؟
ما تنها به پیامهایی که الفاظ و معانی خارج از ادب و اخلاق دارند اهمیت نمی دهیم.
منتظر پیام شما هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد